15 Nisan 2008 Salı

GÜNLÜK HAYATTAN

Bu günlerde hırsızlıklar iyice arttı. Annemle babamın oturduğu daire birinci kat. orada kalırsam, gece ara ara uyanıp ışığı açıyorum. Sonrada perdeyi aralayıp dışarıyı kontrol ediyorum. Hırsızla yüzyüze geleceğim ya..o da korkup kaçacak ya. Yatıyorum. Tam uyuyacakken babam uyanıp şöyle bir dolaşıyor. Tam uyuyacakken bu sefer annem dolaşıyor.. Tüm el ayak çekildiğinde ise sessizlikte saatlerin tik takları barizleşiyor. Takmiyim desem de başucumdaki saatin..duvardakinin..dolap gözundekinin.. Tiktakları büyüyor. Hepsi ayrı tonda, daha çoşkulu çalışmaya başlıyor sanki. Daha sonra mutfakta duran, her akşam üşenmeden kurulması iş edinilmiş iki adet eski moskof saatlerin birbiriyle yarışan sesleride katılıyor. Derken odadaki eski çın-çınlı saatin gecenin üçünü belirten sesi başlıyor. Ama ne ses. Yaşlandı tabii o da. czan..czan..czan Uzun zamandır yağlanmadığı için paslı ve esrarengiz bir ses. Duy! ve diken diken ol!..tabanları yağla kaç.. cinsinden bir ses. Zaten hırsız endişem var.
* Uykum var ama dış dünya sesleri benle ilgilen diyor. YOk bu gece böyle geçmezzz! Ne kadar saat varsa toplayıp mutfak dolabına kapattım kapıyı da çektim. zan zanlı saati de yamulttum..durdu. Ohh! sessizlik.
* Ertesi sabah kahvaltıda anlattım. Tüm saatleri kahvaltı masasına dizdim. Tam 6 adettiler. Arka odadakiler hariç tabii. Aile meclisiyle uzun ikna turları sonucunda iki adet moskofun ihracına..çannanlı saatin geceleri görevden men'ine karar çıkabildi.
*** Arkadaş söyledi. Bir gecede birbirine yakın 5-6 eve birden hırsız girmiş.Sonuç daha belli değil Eve tüp bırakan tüpçü söyledi evine baskın yapıp eşini dövmüşler.Sonuç yanlış adres yanlış bayan. Yan komşumuzun balkon altında asma kilitli kafeste beslediği güvercinler çalınmış. Ruhumuz duymadı. Güvercinlerden bizim bile haberimiz yoktu. hIRSIZ NERDEN KEŞFETMİŞ. Artık herkes gece yatarken ışığını açık bırakıp uyuyor. HER ÇIT PIT DİKKATİMİ ÇEKİYOR.
Neyse ben anlatmaya devam ediyim. Yani o gece evde trafik okadar yogun ki hırsız girse ayağımıza dolaşacak. Yine de korkuyorum. Bazen psikopatlaşıyorum. Arabanım anahtarını ve kredi kartlarını falan kendimce özel bir yere saklıyorum. Çantayı da ortalık bir yere içinde azbir para ile bırakıyorum. yem gibi. Alsın gitsin. O kadar sansın. Anlarmı acaba hırsız bey. Yoksa bir de açıklama notu bıraksammı.
* Gece bir aniden uyandım. Yattığım yerden annemin sesini duyuyorum bir şeyler söylüyor yattığı odada. Ne olabilir?..Sayıklıyor tabii.. uyumaya çalışıyorum..Uyudum. Biraz sonra başımı okşayan bir el ile uykumdan sıçradım. Annemmiş. Odama gelmiş. -bana darıldın mı? diyor. -yOO.. NEDEN DARILAYIM.. NE OLDU? -bilmem? birden odadan çıktın gittin de.. -yoo..nasıı yane? hangi oda? -Konuşuyorduk ya..sen odamda dolaşıyordun ya..sonra birden gittin. - yoo...rüyadır. ..mı acaba :( Annem gitti yatmaya..Çıt yok. ben de korkudan güç yok. Dolaşan kimdi nefes bile alamazken nasıl olduysa uyuyup gitmişim. oh..sabah.. aşayiş berkemal..konu açılmadı.
* Sabah arkadaşla buluşacaĞım..cumartesi karma resim sergim vardı, gidememiştim açılışa. Buluştuğumuz anda bana sordu. - Giydiğin bluzun modelimi öyle - nassı yane? - Dikişleri dışında da.. -? Tersmi giymişim. - yani öyle modalarda varya..belli olmuyor aslında. ihihiihi..ihihii..ihiiii..:):) .. kopan bir ben. kik.kik. Ee..o gecenin sabahının böyle olması normal. Değişirim ben onu sergi binasında. Resimlerin büyüsüne kapıldım..Hava güzel gezmenin büyüsüne kapıldım.. Alışverişin büyüsüne kapıldım..Yeme içmenin büyüsüne kapıldım. Bıraktım üzerimdeki ters kaldı. Arkadaş da bir daha söylemedi. Önden bakan anlamadı. Yandan bakan anladıAradan bakan ensemdeki etiketten emin oldu. Günseliye anlattım bunu yaz dedi. Birde bütün etiketleri kes dedi. Yazdım da .. kesmesi uzun iş.. boşşverrrrrr.....
*Bu arada demirciden fiyat aldık. Haftaya pencere balkon demirlerimiz takılıyor hayırlısıyla. Haftaya kadar o evde gece kalmamanın bir yolu olmalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı