15 Mayıs 2009 Cuma

İHTİYAR ADAM VE KÖPEK


Hergün evin önünden kırmızı bir motorsiklet geçiyor. Ağır ağır geçiyor. Ağır çekim gibi. Aynı paralelde büyük bir köpek yanısıra koşuyor. Telaşsız ..kendi ritminde. Köpek cok güzel..Filmlerdeki gibi. Balrengi uzun tüyler dalgalanıyor. Bacaklar uzun..yüzü sivri..duruşu asil..başı dik..
Motorsiklet ve köpek sabah akşam iki tur yapıyorlar.Balkondan kaçırmıyorum geçişlerini.
Babama gösterdim bir gün..sonra anneme..artık hergün onların geçisini bekliyoruz o saatlerde.
Kırmızı motorsiklet cok havalı..Lessinin kurumu çok fiyakalı..uyumları muhteşem..hayranız.
Birkaç gündür yoklar..sonra bir baktık motorsiklet geçiyor ama lessie yok.. aa..var. Sahibinin dizlerine yatmış..kıpırdamıyor.motor gitti..sarkık başını ve kuyruğunu gördüm. hayırdır inşallah. Bir dert oldu bize. Hastamı ki. birşey olmuş.

**
Yol kenarına iskemle atmış oturmuş yaşlı bir adam yola bakıyor.Üstünde bahçe kıyafeti. Elindeki tırmığı bırakmamış..kararlı bir inatla beklemekte.. Sabırla yola bakıyor ya..yoldan geçen arabalar, yayalar da ona bakıyor. Tereddüt ediyorlar acaba bir yardımmı lazım diye..sonra beni görüyorlar az yanında devam ediyorlar. Benim babam O, motorsikletliyi bekliyor. Aklına koydu. Köpeği soracak. ** Kırmızı motorsiklet göründü karşıdan. Babam ayakta dikildi yola. Elinde tırmık. Bu yolların efendisi benim der gibi elini kaldırmış - durr durr.. Ben de bir taraftan el kol -dur.. yavaşla.. Beni de görünce yavaşladı.
**
Kırmızı motorsiklet durdu. Kullanan da yaşlanmamak için inad eden yaşlılardan.. Elleri nasırlı yüzü derin çizgilerle kaplı Biraz tedirgin gibi..üstelik çirkin bakıyor.Yüzünde mimik kıpırdamıyor. İki ihtiyar.. ihtiyarlara has bir sezgiyle birbirlerini süzdüler tarttılar. Biri diğerinin yaşına hürmet duydu. Diğeri ise motor kullanabilme becerisine.. Köpek bizleri izlemede..Sahibinin dizlerinde.. kalkmıyor öylece yatıyor. Babam sapmadan konuya girdi. - Köpeği soralim dedik. adam-köpek benim köpeğim. babam-nesi var? adam-geçen gün kaza yaptırdı bana da..ben ona yer yaptım motorun üstünde..marangozum. tahta koydum. oraya yatıyor. Alışamadı da korkuyor. Kızım arabasını yenileyince bindirmez oldu Ben de ona böyle yer yaptım motorda hava aldırıyorum hergün. babam-hep görüyordukda hastamı merak ettik iyi..iyi.severiz hayvanları..insin de görelim bakalım Adam çirkin bakıyor. (Çokmu olduk acaba). İfadesinden ne düşündüğünü anlamak mümkün değil. Tedirginim. Adam yavaş hareketlerle elini cebine soktu, kırmızı bir top çıkardı. Havaya atar atmaz köpek yattığı yerden fırladı havada kaptı. Doğru sahibine götürdü. _bana değil ablaya ver.dedi adam beni işaretle.. a..a..anladı bana getirdi topu verdi. Atıyorum havaya.. yakalayıp bana getiriyor. Çevik sağlıklımaşallah. Sevdik mevdik teşekkür ettik. İki yaşlı arasındaki hava ısındı. Ben - Biz bu evde oturuyoruz..varsa hanımızla gelin memnun oluruz dedim. adam- Hanımım var dedi.. gittiler ama aklıma takılı kaldılar. Yaptığımıza bakın ..yoldan çevir..sorguya çek..davet et.
Ama adamda birşey var. Canilere has bir sogukluk..donuk bakış..sevinçsiz sevgisiz bir mimiksizlik. bırrr...insanları dış görünüşlerine göre değerlendirmem hele bu köylük yerde..ama.. Ama şu iki göz varya..hiç mi birşey ifade etmez. İçinde sevinç, sevgi, merhamet,acı olmaz.
**
Ertesi gün zamansız bir saat. Ellerim bulaşık..babam uyuyor.Annem odasında meşgul. Kapı çalıyor. Karşımda iki kişi. Motorsikletli adamla karısı. Davet etmiştik ya.. ziyarete gelmişler. Karısının ayagında lastik ayakkabılar..bir manto geçirivermiş üzerine eşarpla. Belki tarlasında çapayı bırakıp geliverdi.. kocası "hadi hanım gidiyoruz" deyiverince Adamın ayağında tokyo terlik, pantolonunun bir paçası dizine kadar sıvalı.
**
Uzatmiyim..emeklilermiş..damadı (allah razı olsun)onlara oturdukları evleri almış yurt dışına gitmiş. bir çift de köpek getirmiş baksınlar diye. Köpeğin eşi zehirlenmiş ölmüş. diğerini de kaçırmışlar.. ama bulunmuş. Köpek konusu açılınca agızdan bal damlıyor adamın. Motorsiklete başka bir köpek saldırınca sahibini korumak için motorsikletin önüne geçmiş. Bu sefer motorsikletle köpeği ezmemek için fren yapınca devrilmiş bacagını egsoz yakmış. O yüzden pantolun pacasını kıvırmış dizine ( özür diliyor). Israrla babamı uyandırmadı. Sadece geçerken uğradık yerinizi pekiştirelim diye dedi. Kızının yeni arabasıyla gelmişler..o yüzden köpeği getirememişler..
Hanım da arada lafa katılıyor
-Ben sevmem köpek bey çok sever diyor. Gülüyor. Sağlıklı neşeli..
Reklamlardaki leysin -e yiyin gari diyen modelinden.. rahatt..
Ama adam başka..anlatırken ağzından bal damlamasına karşın yüzü tam bir zıtlık içersinde sirke satıyor..demiştim ya..
Meğer Yüz felci geçirmiş adamcagız ( adamdı adamcagız oldu diymi ) Düzeliyormuş yavaş yavaş.. (ya...her gördüğünü cani sanmayacakmışsın demekki. Sandıysanda neden eve davet ediyorsun.)
Kızlarının yeni arabasına bindirdi hanımını ve gittiler. Giderken bizi de davet ettiler. Onlar gitti ama.. geride bize, sizlere anlatmadığım kısımlarla dolu bir hayat hikayesi bıraktılar düşünecek. Vay canına..dedim. İyi ki tanımışım onları. İyi ki davet etmişim.

1 yorum:

  1. Dilek, özlemiştim yazılarını!
    Ne iyi geldi bir bilsen... Devam arkadaşım devam et! Hiç ara vermeden!

    YanıtlaSil

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı