14 Nisan 2010 Çarşamba

İnsanlık hali


Doktor "babanız her an ölebilir" dedi.
İlk kalp krizi götürür. Kurtarmak mümkün olmaz.
Bunu bilin ama babanıza hissettirmeyin. Rejim yaptırın ama katı davranmayın.
Hayattan zevk almasını sağlayın. Endişenizi ona yansıtmayın.
Sağlık durumunu bilsin ama korkutmayın.

Demesi kolay yapması zor şeyler.
Hele de benim babam gibi hafızası kuvvetli akıllı kül yutmaz bir insansa..
Yatılı okullarda hayatın masterını yaptıysa..
Rol yapacagız demekki. Üst mertebede hayatımızın rolünü çıkaracagız.

Yıllar yılları kovalıyor. Eski toprak benim babam.
Kuyruk daima dik.. ailenin dizginleri daima elinde. Helal olsun.
Aile içi sohbetlerde torunlarına hala ilgiyle kendisini dinletiyor.
Adeta onlarla yarışıyor.

Her daim nefesini dinliyorum. Gece her tıkırtısına koşuyorum.
seslenmese bile uykumda sesini duyuyorum.
Alışverişe çıksam aklım evde kalıyor çünkü hep bir yaramazlıklarıyla
karşılaşıyorum.

Mesela annemle birlikte çiçek saksılarını içeriye almak istemişler.
Güçleri yetmemiş. Sulamak istemişler sular yerlere dökülmüş.
Ayakları ıslanmış nefes nefese kalmışlar.
Kopuk düğmeyi dikmek istemişler iplik aramışlar.
İplik iğneye geçmemiş..yorulmuş üzülmüşler.
Hiçbir işi yapamamış olmanın üzüntüsü ile beni bekliyorlarmış.

Babam evde çete başı annem ise onun günüllü, dünden hazır sağ kolu gibi.
Biri 90 digeri 98 yaşlarında ele avuca sığmaz, ayar tutmaz iki büyük afacan.
Seviyorum onları.

Dün gece rüyamda babamı ölürken gördüm.
Rüyamda üç kere kriz geçirdi ama kurtardı.
Ne kadar kötü bir duygu.
Uyanınca kimseye anlatamadım.
Ölü diri getirir derler ya. Grçekten de misafir geldi.
İki gece üç gün kalıp döndü.

Annemi ise gecelikleri ile kaybolmuş gördüm yine.
Ne yapar ne yer içer.. üşür..üzülür diye çok içim acıdı.

Rüyamda yine arabamı koyduğum yerde bulamadım.
Çalınmış. Beş dakikada götürmişler.

Uyanınca ohh..dedim.
Galiba bende sevdiklerimi kaybetme korkusu oluştu.
Zor bir durum.

Daha akılcı.. daha mutlu.. daha güçlü nasıl olunur bilmiyorum.
Elimden geleni yapıyorum.

Bende bu konudaki durumlar bu.

9 yorum:

  1. Fena... Sevdiklerini yitirme duygusu bu denli iyi anlatılabilirdi...

    YanıtlaSil
  2. canım dilek,daha güçlü nasılmı olunur,işte senin davrandığın gibi,daha ne olsun..sen ne kadar iyi,hayırlı evlatsın..sana şapka çıkarıyorum :=)))sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. canım dilek,daha güçlü nasılmı olunur,işte senin davrandığın gibi,daha ne olsun..sen ne kadar iyi,hayırlı evlatsın..sana şapka çıkarıyorum :=)))sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Dilek, hatırlıyor musun, geçen akşam uğramıştım ya size. Hani annecinle nasıl muhabbet etmiştik.
    Ve halen ne kadar güzel bir kadın.
    Ve Celal Amca halen nasıl aşıktır
    65 yıllık karısına. Nasıl şarkı söyledik hep birlikte:) Zaman sanki bir rüzgar, ve bir su gibi aksın. Sen gözlerimde bir renk kulaklarımda bir ses ve içimde bir nefes olarak kalacaksın diye:)
    Canımsın sen. Yeni gördüm bu yazını
    Ne tatlı yazmışsın. Hayat böyle bir şey kardeş. Sen rüyaları takma kafana.. Sinemaya gitmedik ya son zamanlarda.. Ondandır... Ama sen var ya sen hep içimde bir nefes olarak varsın:)) Çabuk uğra bana.. Uğra bana:)

    YanıtlaSil
  6. Nasıl mutlu olunur derken..işte böyle çok mutlu oldum.
    Yüreğim kanatlanıverdi de gözlerime engin denizler doldu.
    Aşkın Güngör yazımı okumuş. Hoşgeldin Sevgili Aşkın Bloğum onurlandı.:)
    Övgülü yorumun için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Canım Oyacığım
    yorumun için teşekkürler.
    Bana güç verdin. Sağol var ol arkadaşım. :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Vildancığım
    dostluğunu her daim yakınımda hissetmek ne güzel. Nerde olursan ol hep yetişirsin imdadıma. Hem de hiç karşılık beklemeden sorgusuz sualsiz ve sitemsiz.
    Hep düşünürüm ben ne yaptımda.. senin gibi bir dostla mükafatlandırıldım diye.
    Hayat dostlarla güzel :) iyiki varsın canım arkadaşım. En kısa zamanda sağı solu şarkılarımızla inletmek dileği ile. :)
    Kim tutar beni bugün.:))
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Dilek, hoş buldum, iyi ki de buldum.

    Sevgili Vildan, "Sen gözlerimde bir renk, kulaklarımda bir ses ve içimde bir nefes olarak kalacaksın," diye hatırlattın ya, ne de severim bu şarkıyı, anlatmak mümkün değil.

    Anneye ve babaya sonsuuuuz mutluluklar...

    Ve babaya da nice mutlu yıllar :))

    YanıtlaSil

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı