12 Mayıs 2010 Çarşamba

Sayıklamak

Hiç uykunuzda sayıkladığınız olurmu.
Hani rüyanızda haykırır haykırırsınızda kendi sesiniz bir türlü çıkmaz. Bu sayıklamak olmaz.
Peki sayıklamak nasıl oluyor ki
Demiştim ya babam anneler gününde zor bir gün geçirdi. Hırpalandı tabi.
Annem de nasıl yardımcı olabilirim çabaları ile bitkin düştü.
Beni boşver.
Gece diken üstünde sabahı beklerken herşey normal gibi idi ki..
Babamın seslenmesi ile fırladım. Hayret derin uyuyor.
(sakin ol be kızım..aa..) tam yerime dönmüştüm ki davudi bir sesle çağırıldım.
zıpladım yerimden resmen. Yine uyuyor ama sayıklıyor. Yoğun şekilde konuşuyor.
Anlayamıyorum. Arada gözlerini aralıyor gibi bana talimatlar veriyor anlayamıyorum.
Bu arada annem de yan odada uyuyordu. Söylendiğini duyuyorum. Anlayamıyorum ama galiba babamın gürültülü konuşması uykusunu açtı. Niye gürültü yapıyorsunuz diyor galiba . Babamı bıraktım annemi sakinleştirmeye gittim. Aa..annem de uyuyor ama huzursuz.
Diyor ki;
"kagıt kalem bulun bana"
Hafifce uyandırıp kendisine getirmek istedim. Oysa o hemen kalkmaya davrandı.
"hadi gidelim" "nerde kağıt kalemler. "
Zor yatıştırdım. Yine uykuya daldı.
Derin bir nefes alıp yerime döndüm..kendimi yatagıma bıraktım. Ohh!!
İnanmıyorum babam yine sayıklamalara başladı. Olsun diyeceğim ama sinirli konuşuyor.
"Ne var.. ne bakıyorsun.." "ne ba.kı.yor. sun!!! (bu tehditkar ses nasıl bu kadar yüksek çıkarki uykuda)
Acaba kim bakıyor. Sevmediği birimi..korktuğu biri mi..rüyada bile olsa üzülmesin, kızmasın. Uyandırmam lazım. Uyandı.
Anında sıralamaya başladı.
-Sabah oldumu. Sabah olunca 2yumurta yiyeceğim. Tereyağlı olsun, bir soğanı önce kavur, sonra domatesleri kat karıştır. peynir maydanoz kat. yumurtayı beyazından ayır, sarılarını kullan.
Teflonda kızart.altına un serp çıtır olsun. Tahta kaşıkla karıştır. İtiraz istemem. Ne dediysem o.! Yapmayacaksan ben yaparım. Söz istemem. Evet diyeceksin.
( ama.. ama.. yumurta kalmamıştı evde diyemedim. Sabah ola hayrola )

Sahi biz neden sayıklıyorduk?

2 yorum:

  1. Buraya bayıldım: Ama... Ama yumurta kalmadı evde diyemedim :)))

    Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. :)Teşekkürler sevgili Aşkın Güngör yazımı okuduğunuz ve yorumunuz için :)

    YanıtlaSil

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı