12 Kasım 2012 Pazartesi

BİR GARİP GÜN

Bugün İzmitimde ne aradığımı bilmeden dolaştım. Sokaklara daldım.
Dükkanlara baktım. İnsanları seyrettim.
Bir yerde burnuma mis gibi lahmacun kokusu geldi.
 Kararsızca dükkana adımımı attım. Kokular nefiss. Yemeliyim.
Ama sinekli bakkalın lahmacuncu versiyonu gibi. Loş..kasvetli. köhnemi köhne..
Burada yenmez. İştahım kaçtı birden.Çıkmalıyım hemen.
O sırada sofraya buyur edildiğimi  duydum.
Ses okadar güzel tonlu ve yumşaktı ki..sesin sahibini merak ettim.
Beyaz örtülü, nur yüzlü yaşlı bayanı görünce kalakaldım.
O Basık karanlık dükkanda bir inci gibi duruyor..sanki ışık saçıyordu.
En yakın sandalyeye yavaşça iliştim. Merakla etrafıma bakındım
Yaşlı teyzeyi kırmamak için sadece bir bardak çay ister..yoluma giderdim.
Ama yanıma gelip ne istediğimi sormadı. Hamuru açmaya başladı. Bu arada dua ediyor gibiydi. Karanlıkta çalışıyordu. Gözleri görmüyormuydu yoksa
Elleri hamurun üstünden sihir yapar gibi geçiyor..
Fırının acık kapağından ateşin arada patlayan kıvılcımları sağa sola dağılıyor..
Küçük tüpte ninem zamanının çaydanlığındaki çay ığıl ığıl demleniyordu.
Birden yalnız olduğumu farkettim. Etrafımdaki ahşap masalarda hiç müşteri yoktu.
Yaşlı bayana yardım eden bir kimse de yoktu. Düşüncelere dalmış gitmişim.
Sırtımı  kelebek dokunuşu ile bir el sıvazladı ve masaya lahmacun kondu.
Sanki küçük olmuştum..okuldan çıkmış ninemin sobalı evinde.. karnımı doyuruyordum.
Bu arada ninem köşesine oturmuş..başında kenarı oyalı örtüsü ile  örgüsünü örüyordu.
Çok huzurluydum.
Oysaki ninelerimle hiç böyle bir hatıram olmamıştı.
Tabağımdakileri ne vakit bitirdiğimi anlamadım
Hesap istemek için bakındığımda nur yüzlü bayanı göremedim.
Belkide hayalimdeki gibi torununa bakıyordu şu anda.
Belkide bilmediğim birşeyler, hayalimdeki hayali biraz olsun bana yaşatmaya çalışıyordu.
Belkide aklım bana oyun oynuyordu.
Yoksa akıl oyunlarındaki Russell Crowe gibimiydim
Ama şizofren olduğundan kuşkulanan bir şizofren olabilirmiydi
Dükkanda yine kimse yoktu.
Dip köşedeki çay kaynamaya devam ediyordu.
Bu dükkan inlimiydi..cinlimiydi.
Ne o bana bir şey sormuştu.. ne de ben ona.
Masaya para bırakıp sessizce çıktım.
Güneş batıyordu. Hava kararmaya başlamıştı.
Geri dönüp baktığımda masamdaki tabak kaldırılmıştı.
Masam boş kalmıştı diğerleri gibi. Bayan yine yoktu.
Tekrar dönüp bakmaya korktum. ya tabak gibi masayı da göremezsem..dükkanın da yerinde yeller esiyorsa..Ya herşey hayal idiyse..
 Ya bu bir Kehanetin belirtileri ise.
Aklım biraz karışık amaçsızca yürümeye başladım.
Serin hava ve oksijen iyi geldi.
Sokağın sonuna yaklaştığımda köşe dükkanın kirli yan camından
birisinin baktığını hissetim.
Ve onu gördüm. Görür görmez de tanıdım.
 UDİYA HANIM..!!.. :)) çok sevindimmm.. tanıyordum.

Asil ve sırlarla dolu duruyordu.
Nasıl da görmüş geçirmişti.,
Sanki eskiden ninemdi  udun sahibi gibi bir hisse kapıldım.
Oysa ninem hiç ud çalmadı.
Ama adım kadar eminim ki
Önceki hayatımdaki ninem çalardı.
Sonra ben de çalardım önceki hayatımda.
Bunları bana ud karşıdan hissettirdi.
Yıllar sonra beni bir şekilde buldu.
Almalıydım onu. Daldım dükkana.

Çerçekten de ud ikinci eldi ve birisi satılsın diye bırakmıştı.
Kim evindeki eski antika olmuş udu satardı ki.
Ud yaşlı bir beyefendinin annesininmiş.
Satınca torununa gitar almak istiyormuş.

Udu aldım..bağrıma bastım..Bütün hatıraları ile kabul ettim, sahiplendim. Evimin başköşesinde misafir ettim.
Dün biraz çaldım. Çok sevindi. Ama hemen dile gelmedi.
Şimdi evimizde sıcak bir köşeye..saygı ve sevgiye kavuştu ya..dinlensin.
Herşey zamanla.
Sabırla bekleyeceğim..Udiyanımcığım bakalım ilerde bana neler anlatacak.:)



4 yorum:

  1. Hey, özlemişim yazılarını Dostça:) Dönmene sevindim. Üstelik artık yeni bir arkadaşın var öyle mi? Du bi, benim bağlamam Gönül'ü alayım da sana geleyim:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler arkadaşım.
    evet evet iyi olur. Onların saz saza anlatacak çok şeyleri vardır.
    Biz de kulak misafiri oluruz üstadım :)
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Yahu yazıyı gördüğümde ne çok özlemişim bu kadının yazılarını dedim aynen HayalKahvem' in dediği gibi :) ne harika bir garip gün olmuş.. iyi ki de olmuş :) tamam kızlar sazendeler tamam, eh hanende de geldi mi tamamdır :)

    YanıtlaSil
  4. Eh be hanende.. bu lafa ne denir bilmiyorum ama dur bi şapka çıkariyim.
    Dönüşün muhteşem oldu yine :) sevgiler

    YanıtlaSil

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı